3 koraka do sticanja novih znanja i/ili veština

Nema učenja na silu. Možemo naučiti dete da mehanički ponavlja kao papagaj i radi radnje kao robot, ali to znanje nije funkcionalno. To što dete zna da izdeklamuje neku definiciju (neretko uz...

 

Tri koraka koja su potrebna da bi se stekla nova veština:

 

1. REGULACIJA 

Pre početka bilo koje aktivnosti nervni sistem deteta mora biti u balansu.

To bi značilo da ukoliko je dete uznemireno, uzbuđeno, vruće mu je ili hladno,… prvo moramo da mislimo na senzorne potrebe deteta.

2. ZAJEDNIČKA PAŽNJA 

Kada je nervni sistem u balansu, onda nam je cilj da združimo pažnju sa detetom.

To bi značilo da pratimo detetova interesovanja i da ne ignorišemo znake komunikacije koje nam dete pruža.

3. UČENJE 

Kada je nervni sistem u balansu, a pažnja zajednička, onda nastupa učenje.

To bi značilo da se dete oseća sigurno i bezbedno, da je uspostavilo odnos sa nama i da možemo započeti razvoj novih ili usavršavanje postojećih veština.

Učenje u funkciji, iskustveno učenje, razvoj novih znanja i veština može da nastupi onda kada smo izgradili odnos sa detetom, a nervni sistem deteta je u balansu.

 

MOŽE DA VAS ZANIMA I: 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *