Ako je to manje ili više očigledno, važno je da deca imaju zadatke zbog kojih će verovatnije uspeti u budućnosti, piše Bright Side.
Prema Džuli Litkot-Hajms, autorki knjige "Kako odgojiti odraslu osobu" ("How to Raise an Adult") zadaci pomažu deci da razviju određeni stav koji može dovesti do toga da preuzimaju odgovornost kada to bude bilo potrebno.
Roditelji ne bi trebalo sav trud da ulože u dobre ocene već i na formiranje određenih navika, veština i razmišljanja. To će im pomoći da više napreduju u životu i stvara sposobnost postavljanja prioriteta, ali i realizaciju bez odlaganja.
Ovaj kvalitet je koristan kada dete ima grupne projekte u školi ili na fakultetu. Oni koji su naučili da preuzimaju inicijativu još od detinjstva imaju veće šanse da budu vođe.
Kada dete vidi da njegovi postupci vode do određenog ishoda i realizuje vezu "delovanje-posledica" otvoriće celu mrežu aktivnosti kao što su razmišljanje, planiranje, traženje, pokušaji, neuspesi i uspesi. To daje detetu više prostora za stvaranje iskustva. A obavljanje poslova pruža im više kontrole nad drugim veoma značajnim fragmentom njihovog života.
Svakodnevni život
Zadaci su delovi svakodnevnog života koje je nemoguće izbeći. Ako štitite dete od kućnih obaveza i stvarate zavisnički način razmišljanja, to na kraju donosi detetu samo veću štetu.
Kao što je spomenula Litkot-Hajms roditelji ne bi trebalo sav trud da ulože u dobre ocene već i na formiranje određenih navika, veština i razmišljanja. To će im pomoći da više napreduju u životu i stvara sposobnost postavljanja prioriteta, ali i realizaciju bez odlaganja.
Litkot-Hajms kaže da traženje od deteta da pomogne s pranjem suđa ili iznošenjem smeća pomaže deci da se nauče realizaciji.
Kad namerno izolujemo decu od poslova, ne dopuštamo im da razviju radnu etiku potrebnu ne samo u školi ili na poslu, već i u životu. Ovo iskustvo će značiti vašem detetu i dati mu pozitivan osećaj da je produktivno.
Izvor: rs.n1info.com/Zdravlje