Studija dece uzrasta između 6 i 7 godina počela je još 2012. kada su neurolozi započeli posmatranje grupe od 37 dece iz siromašnijih delova Los Anđelesa. Trinaestoro njih je dobilo muzičko obrazovanje kroz program Orkestra za mlade kroz koji su vežbala do 7 sati nedeljno.
Jedanaestoro dece je bilo upisano na fudbal a ostalih trinaest nije učestvovalo ni u jednom programu. Istraživači su uporedili ove tri grupe praćenjem električne aktivnosti u mozgu, vođenjem bihevioralnog testiranja i posmatranjem promena skeniranjem mozga.
Rezultati su pokazali da se slušni aparat dece upisane u muzički program razvio brže nego kod druge dece koja nisu bila izložena muzici. Vođa studije, dr. Asal Habibi, objasnila je da muzika stimuliše slušni sistem koji je uključen i u obradu zvuka. Ovo je od suštinskog značaja za čitanje, razvoj govora i uspešnu komunikaciju.