Deset razloga za upis u vrtić

3min
Prva tri razloga za upis u vrtić tiču se prevashodno detetovog razvoja, sledeća četiri proizilaze iz osobina predškolskih ustanova, a za kraj smo ostavili one koji povoljno utiču na porodični...

Slika: jess2284/flickr.com

 

Socijalizacija je najčešći razlog za upis u vrtić

Socijalizacija započinje u porodici, a vrlo često se pominje kao jedan od važnih razloga za upis deteta u vrtić. To je dvostruki proces u kome dete nasleđene potencijale razvija postajući ličnost, koja se, sa druge strane, uklapa u društveno prihvatljive načine ponašanja. Mališani rastu i razvijaju se kroz stalnu interakciju sa svojim okruženjem. Nakon upisa u vrtić, okruženje i interakcije se značajno proširuju i menjaju.  Deca upoznaju vaspitače i drugare, nalaze se u novom prostoru, uspostavljaju nove navike I odnose. Kroz svoje svakodnevne aktivnosti deca usvajaju društveno prihvaćene  vrednosti i pravila ponašanja, pre svega od odraslih osoba u okruženju.

 

Sledeći razlog za upis u predškolsku ustanovu je vršnjačka grupa

Mnogi roditelji misle da je odlazak u parkić ili posetu prijateljima i rođacima koji imaju decu, sasvim dovoljno druženja sa vršnjacima za njihovo dete. Vršnjačka grupa je sasvim drugačija priča, koju je Vigotski najkraće izrazio: “Tek kroz druge postajemo ono što jesmo.” Mališani, koji su upisani u vrtić, kroz više ili manje prihvatljive pokušaje, savladavaju jednostavna pravila koja omogućavaju zajedničko funkcionisanje. Igra vremenom postaje interakcija, dakle jedan sa drugim, a ne jedan pored ili protiv drugog. Dete odlaže zadovoljenje svojih želja i potreba i čeka red, jer postepeno uviđa da ima i drugih sa istim željama i potrebama. Kasnije  shvata da stvarnost nije ista za sve i odvaja  svoju tačku gledišta, uzimajući u obzir tuđu –  decentriše se. Dete razvija osećaj pripadnosti grupi, u kojoj sažima i na drugi način uviđa svoja iskustva i usavršava svoje sposobnosti kroz odnose sa vršnjacima. U ranom periodu prijateljstvo doživljava kao jednosmeran odnos tipa ” Petar je meni prijatelj”, koji potom raste do uzajamnosti i može se razvijati čitavog života. Ovo je jedan od lepih razloga za upis u vrtić.

 

Samostalnost je važan razlog za upis u vrtić

U vrtiću dete neke svakodnevne “zadatke”  izvršava samo, dok u porodici za hranjenje, presvlačenje ili pranje ruku često dobija nepotrebnu pomoć. Po upisu u vrtić, mališani uče pesmice, pričaju priče I sve razgovetnije govore, kako bi ih vaspitači I drugari u grupi razumeli. Tokom različitih aktivnosti u vrtiću razvijaju dalje krupnu I sitnu motoriku, zato što žele da najspretnije oboje žirafu, najbolje sagrade kućicu ili najbrže vežu pertle u grupi.  Oni svakodnevno  usvajaju nova znanja Ili  veštine, kao što su razlikovanje  boja, oblika i godišnjih doba ili gledanje na sat i brojanje. Njihove emocije su burne, ali I tu postepeno dolazi do sve boljeg prepoznavanja I kanalisanja. Zrelost koju dostižu sadejstvom socijalne, intelektualne I emocionalne komponente u svom razvoju, omogućava deci iz vrtića budu samostalnija od vršnjaka koji ostaju kod kuće.

 

DSC_4842 copy

Slika iz vrtća Magnolija, Beograd

Poznat program i metode rada su dobar razlog za polazak u vrtić

Vrtići su akreditovane ustanove, te stoga moraju raditi po predviđenom programu I poznatim metodama. Deca su uglavnom podeljena u grupe prema uzrastu. Program i metod rada je usklađen sa takvom podelom. Ponekad je omogućeno  formiranje uzrasno mešovite grupe prema interesovanju dece za određenu aktivnost. Postoje različite metode rada sa decom, a privatni vrtići uvek istaknu ako rade po nekoj određenoj metodi, kao što su montesori, NTC, valdorf i tako dalje.

 

Peti razlog za prijavljivanje u vrtić je stručnost osoblja

Rad sa decom zahteva stalno usavršavanje. U vrtićima radi osoblje koje ima višu ili visoku stručnu spremu. Vaspitači pohađaju seminare na kojima usavršavaju svoje ili savlađuju drugačije metode rada, a takođe dobijaju informacije o novostima u pedagoškim naučnim znanjima. U nekim privatnim vrtićima, za odgovarajuće uzraste, postoje dodatne aktivnosti kao što su različiti oblici fizičke, muzičke ili likovne kulture ili strani jezik, koje deci približavaju stručnjaci iz te oblasti.   

 

Kontinuirani rad je sledeći razlog da dete pođe u obdanište

Kada roditelj upiše dete u vrtić, obezbedio je čuvanje za tu kalendarsku godinu. Nema iznenađenja u vidu nepredviđenih otkazivanja jer je dadilja našla bolje plaćen posao ili je baki skočio pritisak. Ukoliko je vaspitačica našla bolje plaćen posao ili joj je skočio pritisak, zameniće je kolege, a roditelj neće biti doveden u stresnu situaciju. Osim ove važne činjenice, da bi dete napredovalo u savladavanju znanja i veština potreban je kontinuitet rada, što je još jedna odlika vrtića.

 

Opremljenost predškolske ustanove podstiče razvoj deteta

Bez obzira da li je u pitanju državni ili privatni vrtić, ustanova je opremljena edukativnim materijalima za odgovarajući uzrast. Naravno da posmatrač može uočiti razlike u količinama, dizajnu ili starosti opreme, ali to nije od presudnog značaja za razvoj deteta. Važno je znati da mališani upisani u vrtić tokom odgovarajućeg perioda dobijaju podsticaje za ispoljavanje i usavršavanje svojih sposobnosti.

 

DSC_5000 copy

 Slika iz vrtća Magnolija, Beograd

Osmi razlog za upis u vrtić: Povoljno je

U državnim vrtićima povoljna je cena, za te pare ne može se naći dadilja. Roditelji zahvaljujući tome mogu u kućnom budžetu napraviti raspodelu da priušte porodici ili detetu nešto bez čega bi se moralo u drugim okolnostima. Ako je u pitanju privatni vrtić, tu su povoljni uslovi. Pre svega, mislimo na manje grupe I uopšte, sklonost vlasnika I osoblja da izađu u susret  specifičnim potrebama deteta I roditelja.

 

Poštovanje privatnosti je još jedan razlog za upis u vrtić

Roditelji koji upišu dete u vrtić, neće se naći u situaciji da intimni detalji njihovog porodičnog života budu opštepoznati. Za razliku od dadilje ili bake, vaspitačica ne čuva dete u kući, pa samim tim nije u poziciji da zna, niti da sa komšilukom slučajno prokomentariše neke od navika ili međusobnih odnosa u porodici.  

 

Konačni razlog da upišete dete u vrtić znate samo vi

Evo mog razloga: Roditelji pored deteta imaju i sebe! To brzo zaborave ako nemaju pomoć u podizanju podmlatka. Kada  se dete potpuno privikne na vrtić, roditelji mogu da se opuste. Uzeti ponekad slobodan dan sa posla, odvesti dete u vrtić i posvetiti se sebi i partneru –  magično i odlično za celu porodicu!

 

 

magnolija-logo

Vrtić Magnolija je privatna predškolska ustanova verifikovana od strane Ministarstva prosvete, usmerena ka pružanju nege i podršci pri obrazovanju i vaspitanju dece od jaslica do predškolskog uzrasta. Sve što rade u vrtiću Magnolija orijentisano je ka sveobuhvatnom razvoju mališana od najranijeg detinjstva. To postižu putem njihovog dinamičnog programa za predškolsko obrazovanje koji sprovodi kvalifikovano osoblje, vodeći pri tom računa da potrebe svakog pojedinačnog deteta budu ispunjene.

 

U vrtiću „Magnolija“ kažu da im je važno da deca rade zajedno i međusobno i sa vaspitačima i razmenjuju iskustva koja im omogućavaju da postanu jake ličnosti i da vole sebe i druge.

 

U okviru ostalih aktivnosti vrtića, deca imaju priliku da razvijaju i kreativne sposobnosti kroz programe slikanja, vajanja, muzike, crtanja i plesa kao i da nastave pravilan razvoj kroz program „Školica sporta“ koji se sprovodi u saradnji sa stručnim trenerom fizičkog vaspitanja.

 

Ako želite da boravak vašeg deteta u vrtiću bude nezaboravan kontaktirajte

Vrtić Magnolija, Lepota odrastanja

Radoslava Grujića 7, 11000 Beograd

Telefoni:

011 2456 479

011 2411 856

069 2154 587

E-mail: kontakt@magnolijavrtic.rs

Website: www.magnolijavrtic.rs            

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *