Imenovanje boja deo je kognitivnog razvoja deteta i odvija se kroz nekoliko nivoa. Dete je oko treće godine spremno da:
- nauči da razlikuje boje
- zatim da razvrstava predmete po bojama
- i tek na kraju da imenuje određenu boju.
Razvoj percepcije boja kreće uočavanjem crvene i žute, a zatim zelene i plave. Ukoliko želite da kroz svakodnevne aktivnosti uvedete dete u svet boja evo nekoliko saveta.
Počnite sa osnovnim bojama, najpre sa jednom, crvenom. Kada dete bude sigurno da poznaje tu boju ponudite mu drugu, žutu.
Ideje za uvežbavanje jedne boje: npr. neka dete slaže kulu od kocaka jedne boje ili može da sakuplja loptice jedne boje. Ovako omogućavamo detetu da se skoncentriše na samo jednu boju. Razgovarajte o bojama tokom šetnje npr: ako dete kaže “Vidi auto” vi dodajte i boju kao karakteristiku. U parkiću dete može da kaže “Idem na tobogan”, a vi dodajte “Na crveni tobogan”. Boje mogu da se uče i preko asocijacija, npr. slikovnica otvaralica gde dete otvori prozorčić i vidi neki pojam određene boje, npr. crvenu jabuku ili žuto pile…
Učenje boja kroz igru
Evo predloga igara koje mogu podstaći detetovo znanje o bojama:
- Kada imenujete predmete iz okruženja kažite i njegovu boju
- Možete da pravite poređenja: crveno kao jagoda, žuto kao limun, zelena kao trava, plava kao nebo…
- Imenujte boje kojima crtate ili bojite
- Razvrstavajte igračke i predmete po boji (bockalice, pom pom loptice, kocke…)
- Pravite oblike od plastelina, npr: voće i povrće.